Trzeba nam wiedzieć, że przekwitania nie można pominąć. To normalny czas w toku życia każdej kobiety. Niestety zwykle przekwitaniu towarzyszą zakłócające spokój objawy. W jaki sposób sobie z nimi radzić? Czytaj dalej o przedwczesnej menopauzie w artykule w naszym serwisie Przede wszystkim zacząć czynności prewencyjne niezwłocznie po odnotowaniu pierwszych przejawów. Do tych wyjątkowo częstych możemy przyporządkować takie reakcje fizjologiczne jak doświadczane napływające fale gorąca, bezsenność, wzmożoną intensywność pocenia, spadek popędu płciowego, suchość pochwy czy wysiłkowe NTM. Wymienione powyżej dolegliwości ma związek z zaburzeniami harmonii w gospodarce hormonalnej. Dodatkowo można zauważyć objawy emocjonalne, takie jak odczuwanie niepokoju, wzmożona nerwowość, huśtawki samopoczucia czy przewlekłe zmęczenie. Podjęty program kuracji musi uwzględniać wszystkie aspekty objawów. Ważne jest jego kompleksowe działanie. Więcej informacji o tym co oznacza nietrzymanie moczu przeczytasz w naszym tekście Nie możemy pozostać na etapie przyjmowania lekarstw. Terapię korzystnie jest wzbogacić o zdrową dietę, oraz systematyczną i dopasowaną do potrzeb aktywność fizyczną. Profilaktykę najlepiej podjąć zanim dadzą się we znaki konkretne objawy klimakterium. Zdrowy rodzaj spożywanych pokarmów nie uchroni nas przed przemijaniem, ale wspomoże nasz ciało w naturalnym procesie starzenia oraz w zmianach klimakterycznych. Z kolei uprawianie aktywności sportowej pomoże uniknąć dolegliwości ze strony układu ruchowego. Jeśli jednak spóźnimy się z profilaktyką – to istotne jest, by nie unikać wystosowania prośby o wsparcie terapeutyczne ekspertów a także o emocjonalne ze strony bliskich osób.